< Terug naar bronnen

Op maat gemaakte beheersoftware voor de kmo Isofilm

Isofilm, een bedrijf dat gespecialiseerd is in beschermende folies voor gebouwen en voertuigen, heeft zijn interne management getransformeerd dankzij een samenwerking met ons team. Door op maat gemaakte beheersoftware te gebruiken, heeft het raamfoliebedrijf zijn activiteiten gecentraliseerd en zijn commerciële, operationele en financiële processen gestroomlijnd. Dankzij dit digitale initiatief kon het bedrijf zijn groei versterken en zijn winstgevendheid verbeteren, wat het nut van digitalisering voor hun activiteitensector aantoont.

#1.

Onze klant

Isofilm is gespecialiseerd in beschermende folies voor ramen en biedt oplossingen zoals zonnefolies voor gebouwen en voertuigen die de warmte verminderen en de ramen verduisteren.

Het bedrijf is gevestigd in Visé en telt een twintigtal werknemers en arbeiders. Isofilm is voornamelijk actief in Wallonië, maar levert ook diensten in heel België.

L'équipe de Isofilm

Sinds het prille begin van het bedrijf, dat we op de voet hebben gevolgd, heeft Isofilm een sterke groei gekend. Het bedrijf heeft onlangs zijn activiteiten gediversifieerd door de overname van twee bedrijven in dezelfde sector. Naast de traditionele diensten biedt Isofilm nu ook meubelbekleding aan. Met deze innovatieve dienst kunnen bijvoorbeeld keukens met plastic folie worden bekleed om ze te moderniseren.

#2.

Hun noden

Net als veel andere groeiende bedrijven kreeg Isofilm te maken met de typische uitdagingen die bij groei en ontwikkeling horen: het gebruik van eenvoudige hulpmiddelen zoals papier of Excel bleek in de beginfase effectief voor het beheer van een klein aantal dagelijkse interventies. Naarmate de hoeveelheid werk en het aantal medewerkers toenam, waren deze methoden echter niet langer toereikend om effectief aan hun behoeften te voldoen.

Deze ontwikkeling moedigde Isofilm aan om meer geavanceerde oplossingen te gebruiken om het beheer van hun interne processen te optimaliseren en hun voortdurende groei te ondersteunen. Hun belangrijkste doelstelling was het verbeteren van het interne beheer en de procesbewaking om de operationele efficiëntie te maximaliseren.

#3.

Onze oplossing

We hebben voor Isofilm managementsoftware op maat ontwikkeld in de vorm van een webapplicatie die het volledige beheer van hun bedrijf centraliseert. Deze software omvat verschillende belangrijke aspecten:

  • Verkoopbeheer: het maken en versturen van offertes is vereenvoudigd. Offertes kunnen direct worden gegenereerd en vervolgens naar klanten worden gestuurd, waardoor het eenvoudiger wordt om te prospecteren en de verkoop op te volgen.
  • Operationeel beheer: met deze toepassing kunnen allerlei activiteiten efficiënt beheerd worden. Dit omvat zowel de planning van interventieschema's en de organisatie van het werk voor de verschillende medewerkers. Of het nu gaat om huisbezoeken of afspraken op locatie, elk detail wordt vastgelegd in het systeem.
  • Financieel beheer: facturatie en financiële controle zijn ook geïntegreerd. Facturen worden opgemaakt en rechtstreeks naar klanten gestuurd via de toepassing, die ook openstaande betalingen en btw beheert.

Deze op maat gemaakte beheersoftware is het belangrijkste instrument van Isofilm geworden en wordt dagelijks gebruikt voor bijna al hun activiteiten, met uitzondering van e-mailcommunicatie. Kortom, het dekt de drie fundamentele assen van de operationele stroom: commercieel, operationeel en financieel, waardoor hun dagelijks beheer vloeiender en geïntegreerder wordt.

#4.

De voordelen

De implementatie van deze op maat gemaakte software bij Isofilm heeft aanzienlijke voordelen opgeleverd:

  • Minder verlies van informatie: vroeger werden de zaken op papier bijgehouden, wat leidde tot menselijke fouten en verlies van documenten en dus informatie. Met het nieuwe systeem zijn deze problemen sterk verminderd en zijn alle gegevens veilig opgeslagen en toegankelijk.
  • Tijd- en efficiëntiebesparingen: de applicatie vereenvoudigt en versnelt processen door dubbel werk en tijdverlies door handmatig coderen te voorkomen. Informatie die wordt ingevoerd zodra schattingen worden gemaakt, wordt automatisch geïntegreerd in de werk- en factureringsbestanden, waardoor een continue, ononderbroken workflow ontstaat.
  • Verbeterde financiële controle: de controle op de betaling van facturen, die vroeger werd verwaarloosd of slecht werd beheerd, wordt nu streng gecontroleerd. Dankzij de toepassing weet Isofilm precies welke facturen betaald zijn en welke onbetaald blijven, waardoor het financieel beheer verbetert en de winstgevendheid toeneemt.

Kortom, deze digitale oplossing heeft het interne beheer van Isofilm getransformeerd, wat heeft geleid tot een betere organisatie, minder fouten en een aanzienlijke toename van de efficiëntie en winstgevendheid van het bedrijf.

#5.

Onze samenwerking

De samenwerking met Isofilm was een zeer positieve ervaring, omdat we vanaf het begin een vertrouwensrelatie opbouwden die de ontwikkeling van hun software op maat vergemakkelijkte. Dit vertrouwen gaf ons de technische vrijheid die we nodig hadden om hun digitale oplossing te implementeren.

Door te luisteren naar hun behoeften konden we verschillende opties voorstellen, die allemaal goed werden ontvangen. Het is altijd een plezier om te werken met klanten die hun vertrouwen in ons stellen om hun oplossingen te ontwikkelen. Deze samenwerking met Isofilm was dus een groot succes.

Image issue du site de Isofilm

#6.

Conclusie

De samenwerking met Isofilm toont de transformerende impact van digitalisering op een bedrijf aan. De aangepaste webapplicatie die we voor Isofilm ontwikkelden, loste niet alleen operationele uitdagingen op, maar maakte ook de weg vrij voor een efficiënter en kosteneffectiever beheer. Dit succes illustreert onze toewijding aan het leveren van innovatieve oplossingen die de groei van onze klanten ondersteunen en hen in staat stellen concurrerend te blijven in een voortdurend veranderende omgeving.

Heb je een vraag, een project om te ontwikkelen?Twijfel niet langer en neem contact met ons op!

Wat kunnen we leren van dit artikel ?

Heeft u vragen of zit u misschien toch nog met enkele twijfels? Bekijk dan gerust even de lijst met de meest voorkomende vragen van klanten.